En administrasjonssekretær bør være dyktig i å jobbe nært sammen i et team, der du forventes å gi verdifull støtte til andre kontoransatte. En av de viktigste arbeidsoppgavene er å sikre at kontordriften går som den skal. Administrasjonssekretærer skal kunne håndtere flere prosjekter samtidig og bør være dyktig på de vanligste programvarene og kontorutstyr. Den ideelle kandidaten har utmerkede organisatoriske ferdigheter og liker å jobbe med andre til daglig.
En jobbvinnende CV for en administrasjonssekretær bør fremheve dine utmerkede ferdigheter innen prosjektledelse, samt gode kommunikasjonsevner. Når du bruker en av de godt testede CV-mal til CVapp.no og følger våre nyttige tips for hvordan du skriver en jobbvinnende CV, er du godt på vei til å dra i land jobben du er ute etter.
Her fremhever du dine største prestasjoner og kvaliteter. Husk å bruke handlingsverb og nevne mest mulig jobbrelatert informasjon. Administrasjonssekretærer gir verdifull støtte til kontoransatte og må fremheve sine største ferdigheter i CV-en. Å fremheve nøkkelegenskapene dine som effektivt viser dine kvalifikasjoner og prestasjoner for den detaljorienterte jobben du søker på, kan være avgjørende.
Dyktig administrasjonssekretær med over 7 års kontorerfaring, spesialisert på alt innen administrativt arbeid, problemløsing, planlegging og forefallende gjøremål. Kjent for å bidra sterkt i redusering av arbeidsmengden og dermed økt produktivitet til ledelsen. Fremstår som svært effektiv med evnen til å lære raskt, og en kløpper innen (nye) programvarer og arkiveringssystemer.
Før opp alle relaterte stillinger, og stillinger med arbeidsoppgaver og/eller nødvendige ferdigheter som er overførbare til en stilling som administrasjonssekretær. Bruk handlingsverb og nevn spesifikke eksempler på prestasjoner som er relevante og viser at du er rett kandidat for jobben.
Her fører du opp alle dine utdannelser og sertifiseringer. Om du har utmerkelser og priser, nevner du dem også. Har du annen høyere utdanning? Da kan du eventuelt unnlate å ta med videregående i CV-en.
En iøynefallende CV for en administrasjonssekretær bør inneholde flere markante ferdigheter som arbeidsgiveren er ute etter i nye ansatte. For å bli ansett som en sterk kandidat, må du presentere deg selv som en hardtarbeidende og detaljorientert medarbeider, som er dyktig på multitasking og prosjektledelse. Pass på at du tar med jobbspesifikke ferdigheter.
Som administrasjonssekretær er du ansvarlig for et bredt spekter av kontoroppgaver som varierer avhengig av bransjen du jobber i. Kontoroppgavene går ut på alt fra å svare på telefonhenvendelser, til å planlegge avtaler, motta og registrere betalinger, organisere og vedlikeholde arkivsystemer og bestille og fordele kontorrekvisita.
Ofte jobber du for en sjef eller en hel kontoravdeling, noe som også kan påvirke arbeidsoppgavene. Blant annet, kan du være ansvarlig for arrangering av reiser for ansatte, planlegging av konferanser og møter, og skriving og redigering av korrespondanse.
Du bør også være dyktig i multitasking og kunne holde deg rolig under press. Det forventes at du støtter både ansatte og kontorbesøkende med utmerket service. En ideell kandidat har utdanning innen administrasjon og relevant erfaring.