Du bør være dyktig innen kundeservice, der fornøyde kunder er det aller viktigste. Den ideelle kandidaten har stor forståelse for selskapets bedriftsfilosofi og er i stand til å opprettholde og øke kundebasen ved å danne positive relasjoner med (potensielle) kunder.
En tiltalende CV for kundeservicemedarbeidere bør vise en engasjert holdning og evnen til å være tålmodig og profesjonell under alle omstendigheter. Når du bruker en av de godt testede CV-ene til CVapp.no og følger våre nyttige tips for hvordan du skriver en jobbvinnende CV, er du godt på vei til å dra i land kundeservicejobben du er ute etter.
Her fremhever du dine største prestasjoner og kvaliteter. Husk å bruke handlingsverb og nevne mest mulig jobbrelatert informasjon. Som kundeservicemedarbeider spiller du en viktig rolle i suksessen til mange selskaper, så det er av avgjørende betydning å fremheve de viktigste ferdighetene og evnene dine som viser dine kvalifikasjoner og prestasjoner.
Engasjert og pålitelig medarbeider med flere års erfaring fra kundeservice innen kontorteknikk. Trives i fartsfylte og krevende miljøer, med hensikt til å gi kundene best mulig service. Målrettet og dedikert til å finne løsninger på ethvert problem. Flink til å beholde en sterk kundebase og tiltrekke seg nye kunder.
Før opp alle relaterte stillinger, og stillinger med arbeidsoppgaver og/eller nødvendige ferdigheter som er overførbare til en stilling som kundeservicemedarbeider. Bruk handlingsverb og nevn spesifikke eksempler på prestasjoner som er relevante og viser at du er rett kandidat for jobben.
Her fører du opp alle dine utdannelser og sertifiseringer. Om du har utmerkelser og priser, nevner du dem også. Har du annen høyere utdanning? Da kan du eventuelt unnlate å ta med videregående i CV-en.
En iøynefallende CV for kundeservicemedarbeidere bør inneholde flere markante ferdigheter som arbeidsgiveren er ute etter i nye ansatte. Rekrutterere leter etter en dedikert og veltalende medarbeider med god kunnskap om selskapets bedriftsfilosofi, samt utmerkede kommunikasjonsevner. Pass på at du tar med jobbspesifikke ferdigheter. For eksempler, se nedenfor:
Som kundeservicemedarbeider er du ekspert på kundeservice som bindeledd mellom selskaper og (potensielle) kunder. Du tar hånd om innkommende henvendelser på telefon og/eller e-post, og jobber for å sikre best mulig kundeservice og kundetilfredshet.
Du kan være ansvarlig for en rekke oppgaver, avhengig av selskapet du jobber for. Ofte svarer du på spørsmål og bekymringer knyttet til produkter eller tjenester levert av selskapet, og jobber for å finne løsninger for kundene. En ideell kandidat har utmerkede kommunikasjonsevner og vet alt om skikk og bruk i kundekontakt. Tålmodighet er også en nøkkelkvalitet for en vellykket kundeservicemedarbeider.