Salg følgebreveksempel

Bruk dette følgebrevet for å fullføre søknaden din for en stilling som Salg, og bli ansatt raskere – uten frustrasjon eller usikkerhet. Dette følgebreveksemplet er spesielt designet for Salgstillinger i 2024. Dra nytte av eksempelsetningene våre og vårt profesjonelle oppsett, og last ned det perfekte følgebrevet på bare få minutter.
Redigere denne CV-en

De beste salgspitchene er korte og konsise, og minneverdige. Det høres ikke bare fornuftig ut, det fremkaller også en emosjonell respons som krever handling. Og når budskapet formidles som det, fungerer det. Når en selger er på jakt etter en ny jobb, er følgebrevet bedre egnet til å overbevise arbeidsgiverne enn det en CV er. En CV er en fin måte å skille seg ut fra bunken med søknader på, men det er følgebrevet som er utslagsgivende og overbeviser rekruttererne.

Når selgere har 300-400 ord å leke med, utgjør måten de velger å selge seg selv på visittkortet deres. De har en inngående kunnskap om produktene de selger, så hvis de ikke klarer å imponere når de selger seg selv, er de kanskje ikke så spesielle i det hele tatt? Ikke noe press.

Hva er grunnlaget for et enestående salgsfølgebrev?

  • Når du bare har en viss tid til å imponere en potensiell kunde (eller i dette tilfellet arbeidsgiver), vet du som selger at repetisjon er et viktig verktøy. Du ønsker å gi kunden så mange grunner til å kjøpe som mulig, men samtidig må hovedgrunnen for å kjøpe ikke overskygges. Derfor holder du budskapet så enkelt som mulig og bruker repetisjon for å minne dem på hvorfor kunden virkelig trenger det du selger.
  • Følgebrevets hovedformål er å komplettere CV-en. Selv om du som selger kan supplere ved å fortelle om deg som person og påvirkningsevnene dine, bør du ikke se bort fra at brevet også trenger å gjenta hovedbudskapet i CV-en.
  • Fremhev påvirkningsevnene dine med språket ditt, og vis tydelig at du forstår behovene til din fremtidige arbeidsgiver. Men for all del, ikke glem å formidle hvorfor nettopp du er en god selger. Når budskapet ditt er relevant for arbeidsgiverne, kommer de til å huske det videre i rekrutteringsprosessen. Det er der du vinner.
  • For hver setning du skriver i følgebrevet ditt bør arbeidsgiveren komme nærmere "kjøpet". Du må ikke bare vise at du er en god selger, men at du kan være en god selger for nettopp selskapet du søker hos. Undersøk selskapet og bransjen nøye, finn områdene du er aller best på og gjenta hvorfor du er rett person for stillingen!

Viktig å få med seg

  1. Anvend alle dine påvirkningsevner og overbevisningsteknikker i følgebrevet.
  2. Gjenta hovedbudskapet ditt, for å overbevise arbeidsgiveren om dine ressurser.
  3. Vis at du forstår hva som skal til for å selge produktene eller tjenestene til selskapet du søker i.
  4. Nå ut til din fremtidige arbeidsgiver, og skap tillit og fortrolighet fra første kontakt.
  5. Husk å nevne at du er opptatt av å utvikle salgsferdighetene dine.

Med CVapp.no kan følgebrevet ditt bli den ideelle følgesvennen til CV-en din. Når du følger denne doble strategien, er den perfekte salgsjobben rett rundt hjørnet.

Opprett CV-en din på 15 minutter
Bruk profesjonelle, veltestede CV-maler som følger de kjente "CV-reglene" som de rekrutteringsansvarlige ser etter.
Lag CV