1. eksempler
  2. Salg
Skrevet av Paul DruryPaul Drury
Certified Professional Resume Writer
CPRW

Salg følgebreveksempel

Bruk dette følgebrevet for å fullføre søknaden din for en stilling som Salg, og bli ansatt raskere – uten frustrasjon eller usikkerhet. Dette følgebreveksemplet er spesielt designet for Salgstillinger i 2024. Dra nytte av eksempelsetningene våre og vårt profesjonelle oppsett, og last ned det perfekte følgebrevet på bare få minutter.
Salg følgebreveksempel
Rediger følgebrev

De beste salgspitchene er korte og konsise, og minneverdige. Det høres ikke bare fornuftig ut, det fremkaller også en emosjonell respons som krever handling. Og når budskapet formidles som det, fungerer det. Når en selger er på jakt etter en ny jobb, er følgebrevet bedre egnet til å overbevise arbeidsgiverne enn det en CV er. En CV er en fin måte å skille seg ut fra bunken med søknader på, men det er følgebrevet som er utslagsgivende og overbeviser rekruttererne.

Når selgere har 300-400 ord å leke med, utgjør måten de velger å selge seg selv på visittkortet deres. De har en inngående kunnskap om produktene de selger, så hvis de ikke klarer å imponere når de selger seg selv, er de kanskje ikke så spesielle i det hele tatt? Ikke noe press.

Hva er grunnlaget for et enestående salgsfølgebrev?

  • Når du bare har en viss tid til å imponere en potensiell kunde (eller i dette tilfellet arbeidsgiver), vet du som selger at repetisjon er et viktig verktøy. Du ønsker å gi kunden så mange grunner til å kjøpe som mulig, men samtidig må hovedgrunnen for å kjøpe ikke overskygges. Derfor holder du budskapet så enkelt som mulig og bruker repetisjon for å minne dem på hvorfor kunden virkelig trenger det du selger.
  • Følgebrevets hovedformål er å komplettere CV-en. Selv om du som selger kan supplere ved å fortelle om deg som person og påvirkningsevnene dine, bør du ikke se bort fra at brevet også trenger å gjenta hovedbudskapet i CV-en.
  • Fremhev påvirkningsevnene dine med språket ditt, og vis tydelig at du forstår behovene til din fremtidige arbeidsgiver. Men for all del, ikke glem å formidle hvorfor nettopp du er en god selger. Når budskapet ditt er relevant for arbeidsgiverne, kommer de til å huske det videre i rekrutteringsprosessen. Det er der du vinner.
  • For hver setning du skriver i følgebrevet ditt bør arbeidsgiveren komme nærmere "kjøpet". Du må ikke bare vise at du er en god selger, men at du kan være en god selger for nettopp selskapet du søker hos. Undersøk selskapet og bransjen nøye, finn områdene du er aller best på og gjenta hvorfor du er rett person for stillingen!

Viktig å få med seg

  1. Anvend alle dine påvirkningsevner og overbevisningsteknikker i følgebrevet.
  2. Gjenta hovedbudskapet ditt, for å overbevise arbeidsgiveren om dine ressurser.
  3. Vis at du forstår hva som skal til for å selge produktene eller tjenestene til selskapet du søker i.
  4. Nå ut til din fremtidige arbeidsgiver, og skap tillit og fortrolighet fra første kontakt.
  5. Husk å nevne at du er opptatt av å utvikle salgsferdighetene dine.

Med CVapp.no kan følgebrevet ditt bli den ideelle følgesvennen til CV-en din. Når du følger denne doble strategien, er den perfekte salgsjobben rett rundt hjørnet.

Opprett et følgebrev på få minutter
Opprett et følgebrev på få minutter
Skill deg ut og bli ansatt raskere med våre jobbvinnende, profesjonelt designede følgebrevmaler.
Opprett et følgebrev
4.8
Rediger følgebrev
Del denne artikkelen

Gratis profesjonelt designede maler

Med over 10 millioner opprettede CV-er og følgebrev, er CVapp.no den ledende nettbaserte karriereskaperen som drar i land jobbintervjuer
4 av 5
basert på 718 anmeldelser på Trustpilot
Bruk denne malenStockholm cover_letter template
Stockholm
1 500 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenNew York cover_letter template
New York
480 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenWien cover_letter template
Wien
130 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenSydney cover_letter template
Sydney
180 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenLondon cover_letter template
London
330 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenDublin cover_letter template
Dublin
280 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenMoscow cover_letter template
Moscow
69 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenAmsterdam cover_letter template
Amsterdam
170 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenMadrid cover_letter template
Madrid
160 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenSantiago cover_letter template
Santiago
160 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenSingapore cover_letter template
Singapore
57 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenOslo cover_letter template
Oslo
63 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenCape Town cover_letter template
Cape Town
8 600 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenParis cover_letter template
Paris
39 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenBerlin cover_letter template
Berlin
100 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenGenève cover_letter template
Genève
3 800 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenVancouver cover_letter template
Vancouver
51 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenTokyo cover_letter template
Tokyo
67 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenMilan cover_letter template
Milan
55 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenLisboa cover_letter template
Lisboa
33 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenBarcelona cover_letter template
Barcelona
31 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenCopenhagen cover_letter template
Copenhagen
25 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenChicago cover_letter template
Chicago
21 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenRio cover_letter template
Rio
32 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenRoma cover_letter template
Roma
6 300 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenBoston cover_letter template
Boston
20 000 brukere valgte denne malen
Bruk denne malenToronto cover_letter template
Toronto
120 000 brukere valgte denne malen
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen, og for analyse og markedsføring. Ved å bruke nettstedet vårt, samtykker du i alle informasjonskapsler i samsvar med vår Informasjonskapselerklæring og Personvernerklæring.
Godta informasjonskapsler